Firma sprzątająca to pozornie łatwy pomysł na biznes. Potrzebujesz jedynie odpowiedniego sprzętu i kadrę, która chętnie podejmie się zamiatania, mycia, odkurzania i szorowania. Problemów z kwalifikacjami nie będzie, bo sprzątać przecież umie każdy.
Następnie wystarczy zaoferować konkurencyjne ceny i znaleźć pierwszych klientów. Taki naiwny obraz sytuacji cechuje wielu założycieli serwisów zajmujących się zawodowo sprzątaniem. Podobne firmy powstają jak grzyby po deszczu w Katowicach, a także innych dużych miastach Polski. Jednak to, że ktoś sprząta zawodowo niestety nie musi oznaczać, że robi to profesjonalnie. A jako klient na pewno wolisz, by Twoim domem lub biurem zajęła się solidna firma sprzątająca. Katowice są siedzibą wielu takich serwisów, jak więc rozpoznać firmę godną zaufania i pieniędzy za wykonanie usługi?
Najtańsza oferta nie jest najlepsza
Choć to banał, zaskakująco wiele osób jako jedyne kryterium przyjmuje cenę. Ba, najtańsze oferty wygrywają nawet w dużych rządowych przetargach. Co jednak oznacza niska cena? Prawdopodobnie oszczędności po stronie usługodawcy. Pracownicy mają niższe płace, a wykorzystywane środki nie są dobrej jakości. W takich warunkach trudno liczyć na dobrze wykonane sprzątanie.
Sprzęt wysokiej jakości
Firmy, które mają zamiar przetrwać na rynku dłużej niż jeden sezon inwestują w wykorzystywane narzędzia. Dysponują drogim, profesjonalnym sprzętem, bo zakładają, że inwestycja się zwróci. Firmy jednosezonowe są nastawione na szybki zysk małym kosztem, więc nie pozwalają sobie na podobny zakup.
Doświadczenie jest kluczowe
Sprzątanie jest proste tylko pozornie – każdy potrafi zamieść podłogę i wyrzucić śmieci. Ale dobranie środków czyszczących i technik sprzątania w zależności od tworzywa, z którego wykonano meble, rodzaju posadzki i typu zabrudzeń już takie łatwe nie jest. To zajęcie wymagające wiedzy i doświadczenia. Informację, jak długo firma działa na rynku zwykle znajdziesz na stronie www. Najlepiej, by Twój zleceniobiorca działał w branży przynajmniej kilka lat. Długość funkcjonowania przedsiębiorstwa to także znak, że serwis potrafi zdobyć i utrzymać klientów, a więc jakość usług jest dobra.